2012. december 16., vasárnap

Felkészülés a Terep Százasra

Említettem pár bejegyzéssel korábban, hogy az Iszinik 100 és a CsPI legyőzése után újabb célt tűztem ki magam elé: elhatároztam, hogy nem egészen öt hónap múlva, két héttel a Kinizsi Százas előtt, 2013. május 11-én megpróbálom teljesíteni a Terep Százast. Ez lenne életem második terepfutóversenye, eddig mindössze egy félmaratonon voltam idén márciusban. Természetesen a Terep Százas végigfutására nem fogok törekedni, fél év alatt (szerintem) arra nem tudnék felkészülni, viszont kocogás és gyaloglás megfelelő arányú váltogatásával talán sikerül a 17 órás szintidőn belül végigjárnom a 105 kilométeres távot. A Terep Százas és a Kinizsi Százas rokonságáról már ejtettem szót a fentebb hivatkozott bejegyzésben, most a tervezett felkészülésemet fogom felvázolni nagy vonalakban (később természetesen a részletesebb edzéstervet is kidolgozom majd).

Amellett, hogy néhány teljesítménytúrára is megyek még a téli, tavaszi szezonban, sokat szeretnék kocogni is. A Margitszigeten felváltva tervezek majd hol 1-2 gyors kört futni (megcélozva korábbi rekordjaim megdöntését), hol pedig olyan futásaim lesznek, amikor a sebesség helyett a távolság növelésére teszem majd a hangsúlyt. Úgy vélem, hogy ahhoz, hogy ne legyen gond az állóképességemmel, legalább a maratoni táv, azaz a nyolc szigetkör megállás nélküli lefutásáig el kellene jutnom (még akkor is, ha a Terep Százason nem fogok egyfolytában annyit futni).

Terepen, erdőben is fogok futni persze, erre többek között a Mátrabércen és a Gerecse 50-en lesz alkalmam, és ezeken a túrákon azt is fel tudom majd mérni, hogy hogy haladok a felkészüléssel. A Mátrabércen jó lenne 8 és fél vagy 8 órán belüli időt kocogni, a jóval kevésbé szintes Gerecse 50-en pedig ennél akár egy, másfél órával is jobbat.

Ezen kívül ezentúl amikor csak lehet, lépcsőzni fogok (abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy a tizediken lakom), és egy olyan tervem is van, hogy egyszer a Margitszigeten is megpróbálom lefutni-gyalogolni a bő száz kilométeres távot (20 szigetkört). Ez várhatóan egy teljes nappalt igénybe vesz majd, de érdekes kalandnak ígérkezik. Közben lesz alkalmam kipróbálni a helyes táplálkozást, folyadékvételezést egy ilyen hosszútávú terhelés közben, pontosan mérni a körönkénti sebességem, stb. (persze ez a teszt is eltér majd a T100 valós körülményeitől, mert a szintemelkedés szinte zérus lesz, ezért - és a jobb helyismeret miatt - azt is tervezem, hogy a Terep Százas útvonalát is bejárom majd részletekben).

Kiegészítő edzésként, további erőnlét- és kitartásnövelő gyakorlatként pedig fekvőtámaszokat fogok nyomni, hátha a Terep Százasig abban is eljutok százig (már el is kezdtem, jelenleg bő harmincat tudok nyomni egyhuzamban).

Jelenleg úgy gondolom, hogy ez a kiruccanásom a terepfutás világába egyszeri alkalom lesz, és a későbbiekben továbbra is inkább gyalogos teljesítménytúrázó leszek, de mindenképp szeretném kipróbálni, megtudni, hogy milyen helytállni a Terep Százason.

A felkészüléssel kapcsolatban kaptam hasznos tanácsokat, tippeket túratársaimtól ill. az Index fórum Kinizsi Százas topikjának tagjaitól, többek között Asciimótól, Sistergőtől és Suvlajtól, amit ezúton is köszönök. 

Kapcsolódó bejegyzések:
Cél a Terep Százas, avagy K100 és I100 után... T100?
A testmozgás izgalmai

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése