2016. július 6., szerda

A könyv, amit ne éjszakai túra előtt olvass el: Donnie Eichar - Halálhegy (a Gyatlov-csoport tragédiájának igaz története)

Elöljáróban, érdekességképpen megemlítem, hogy blogom egyik legnépszerűbb bejegyzése a Gyatlov túra tragédiája című, még 2011-ben írt posztom, melyet több mint hatezren olvastak eddig. Ezen kívül a turazokni.hu portálon is írtam egy rövid ismertetést az esetről (1959 telén a Szovjetunióban, az Urál hegységben rejtélyes módon halt meg kilenc túrázó - éjszaka érhette őket az ismeretlen jelenség-támadás-baleset, többüket meztelenül, a sátruktól távol találták meg).

Ezen bejegyzéseim kapcsán kerestek meg ma a Park kiadótól, hogy nemrég jelent meg a gondozásukban Donnie Eichar könyvének magyar nyelvű kiadása, és fel is ajánlottak nekem egy példányt, amit én örömmel elfogadtam, és még ma el is hoztam (és ezúton is köszönöm). Valóban izgalmas, igényes és részletes kötet, és egyfajta megoldással, tudományos magyarázattal is szolgál a rejtélyre. A szerző egyébként felkereste a tragikus túra helyszíneit, végigjárta az útvonalát, elolvasta a jegyzőkönyveket, és beszélt a korabeli kutatásban résztvevőkkel, ill. egy túlélővel (aki korábban visszafordult, így nem volt a többiekkel a végzetes éjszakán).

Ahogy elolvastam a könyvet, mindenképp írok róla még itt a blogban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése