2014. június 15., vasárnap

Túravezetői vizsgabizonyítványt szereztem

A héten sikeres közép fokozatú túravezetői vizsgát tettem. Úgy is fogalmazhatnék, hogy "túravezető lettem". Valójában azonban még nem érzem és nem is érezhetem magam igazi túravezetőnek, hiszen ahhoz még sok gyakorlati tapasztalat kell, valamint az évek során megszerzett szélesebb körű és mélyebb tudás.

Minden esetre 2014-ben az Iszkiri megrendezésével és ezen túravezetői vizsgabizonyítvány megszerzésével elkezdtem komolyabban elmerülni a természetjárás elméleti és gyakorlati ismeretanyagában. A Budapesti Természetbarát Sportszövetség (BTSSz) és a Pest Megyei Természetbarát Szövetség (PTSZ) által szervezett túravezető tanfolyam elindított egy úton: sokkal értőbb térképolvasóvá, gyakorlottabb tájékozódóvá váltam, és a földrajzi, tereptani tudásom is jelentősen bővült. Továbbá felnyitotta a szemem a természetjárás további sportágaira (például a tájékozódási versenyekre), átadott egy látásmódot, kiegészítette és rendszerbe foglalta korábbi - hiányos - ismereteimet. Ráadásul a képzés valamivel bővebb volt a középfokú tanfolyam anyagánál, hiszen többek között éjszakai tájékozódási gyakorlótúrát és vizsgatúrát is tartalmazott.

A megtett kilométerek verejtékével, szépségeivel és nehézségeivel, valamint tanulással töltött órákkal szerzett oklevelem és jelvényem Királyréten, a Turistaszállóban vehettem át, ahol idén már megfordultam, amikor februárban a Börzsöny éjszakai teljesítménytúra céljaként szolgált.

Köszönöm a tanfolyam vezetőjének és oktatóinak, valamint hallgatótársaimnak az elmúlt hónapok ismereteit és kalandjait a Budai-hegységben és a Börzsönyben. A hétvégi nappali és éjszakai vizsgatúrák élményeiről és tapasztalatairól bővebben is írok majd hamarosan.

Kapcsolódó bejegyzések:
Édesapám emléke
Gondolatok Harland Sandersről
Back to school - Túravezető tanfolyam
Bamba vagyok, de kirándulni akarok - beszámoló a BHTCS-ről
Első hivatalos előadásom egy jel(zés)es eseményen

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése