2014. április 23., szerda

Kinizsi Százas bejárás sztovka módra (fordított napszakokkal)

Túrákban gazdag hosszú hétvégém volt: szombaton volt a Gerecse 50, hétfő délután pedig egy pár kilométeres kutyasétáltatós kirándulásra mentem unokatesómmal és a férjével, valamint a jelvényevő Mollival és Benivel Szárligetről a Zuppa-tetőre (a Zuppa az Iszkiri óta különösen kedves nekem, az Iszkiri emblémában is szerepel), hétfő este pedig egy száz kilométeres sétára indultam két társammal.

Peti cimborám találta ki az ötletet, hogy jó lenne bejárni húsvét hétfőn a Kinizsi Százast úgy, hogy este indulnánk, ezáltal megcserélnénk a túra napszakjait: a jellemzően esti, éjszakai úton járnánk nappal, és fordítva. Petin kívül még egy lány, Erna tartott velünk, ő korábban a Caminót is végigjárta, mesélt is erről túra közben.

Este 7-kor indultunk Békásmegyerről, és Petivel 23 óra 20 perc alatt értünk be a célba Tatára (Erna végül féltávig, Mogyorósbányáig jött velünk, addigra eléggé kimerült, de így is jócskán megdöntötte a korábbi 30-40 km-es napi gyaloglási csúcsait). A napkelte valamivel korábban, a Getéről való ereszkedés közben ért minket, így a Tokodi pincéknél a pavilonban már kora reggel pihentünk meg.

Érdekes volt ez a kísérlet, a "sztovka-szerű" esti rajttal, és kiderült, hogy így valamivel nehezebb teljesíteni a távot, hiszen a normális napi ritmus már rögtön a táv elején felborul (bár kétségtelenül hangulatos volt visszanézni Budapest éjszakai fényeire). Éjjel több álmossági holtpontom is volt, de nappal már nem kellett ezzel küzdeni. Féltávhoz egyébként éppen szintidőnk felénél (vagy kicsivel később) értünk, ami egyrészt nem volt jól előjel (azért a 24 órás szintidőn belül kívántunk célba érni), másrészt viszont azzal biztattuk magunkat, hogy az éjjeli szakaszon és az emelkedők nagy részén már túl voltunk.

Később még mesélek részleteket erről a különleges Kinizsi Százas bejárásról (mely már a 14. sétám volt a K100 útvonalán, ha a fordított, "Iszinik-irányú" túrákat is beleszámítjuk), és úgy tudom, Peti is készül írni egy beszámolót, amit majd szintén megosztok az olvasókkal.