2013. február 28., csütörtök

Interjú Beck Zsolttal, a Kinizsi Százas hot dogos emberével

Beck Zsolt, a Kinizsi Százas egyre népszerűbb hot dog árusa (akiről már korábban is esett szó itt a K100 blogban) válaszolt néhány kérdésemre. Az interjúból kiderül, hogy Zsolti hogyan kezdett amerikai hot dogot sütni, és hogy 2013-ban is ott lesz a Kinizsi Százas túrán, sőt: idén májusban már két helyszínen árulja majd a csemegét.

- Hogyan ismerkedtél meg a hot dog készítéssel?

- A hot dogozás előtt egy sörözőt, Tatabánya első pubját béreltük a feleségemmel már hat éve. 2005-ben volt egy szakmai kiállítás, ahol ki volt téve egy hot dogos kocsi. Rá volt írva, hogy "franchise partnereket keresünk!" Első látásra beleszerettünk és idén június 14-én lesz 8. éve, hogy elkezdődött hot dogos ámokfutásom. Elsőre Tatabánya egy forgalmas helyére álltunk ki, elég nagy sikerrel, mivel elsők között voltunk a megyében akinek ilyen hot dogos kocsija volt. 3 hónappal később, mivel sikeresnek tűnt a dolog, vásároltunk még egy kocsit és azzal már különböző rendezvényeken és éjszakai szórakozó helyek előtt kezdtünk hot dogot árulni. Amit a legjobban szeretek a hot dogozásban, hogy nincsenek korlátok, szinte bárhova ki tudok települni, akár egy szántóföld közepére is, csak autóval be lehessen húzni a hot dogos kocsit. Így kifejezetten vonzanak az extrém felkérések, szeretem a kihívást. Voltunk autó rallyn, Lada találkozón egy volt brikett gyárban, bikarodeón egy puszta közepén… és még sorolhatnám sokáig.

- Mikor hallottál először a Kinizsi Százasról?

- Igazából hallottam róla már több éve, még a sörözős időszakomból. Voltak barátaim és vendégeim is akik indultak. Még hívtak is, de nekem még autóval is sok, nemhogy gyalog 100 km! Messziről csodállak benneteket!

- Hogy jött az ötlet, hogy kitelepülj a Kinizsi Százasra?

- Mikor megvettük a második kocsit, azóta hétvégeken, persze ha szép kiránduló idő van, feljárunk Tatabánya jelképéhez, a Turul emlékműhöz árulni. Mivel a Gerecse 50 negyvenhetedik kilométere ott van, első alkalommal meglepődve és persze felkészületlenül láttuk azt az ember tömeget aki elgyalogolt mellettünk és a már rég elfogyott hot dogot követelte. Következő évben már az egyik kocsi a Jubileum parknál (rajt/cél), a másik kocsi meg természetesen fent a Turulnál, csillapítottuk a hot dogra vágyó túrázók éhségét. Most már évek óta nemcsak hot dogot adok, hanem a vállam is, hadd sírjanak rajta az időközben ismerőssé vált vásárlóim. "De jó, hogy látlak! Jaaaj de fááááj! Életmentő hot dog!" Úgyhogy már ez lesz idén a hetedik Gerecse 50-em, persze nem a gyaloglásban.

Visszatérve a kérdésre, kettő éve 2011-ben a Gerecsén egy barátom kérdezte, jössz a K100-ra hot dogozni? Én meg mondtam: mehetek. Úgyhogy a G50 után ráfeküdtem a számítógépre és mindent amit lehetett olvasni a K100-ról elolvastam. Fórumokat olvasva, a Guglin térképeket analizálva kerestem a helyet, hol és mikor vagyis hány órától-hány óráig áruljak hot dogot. Döntöttem és a vértestolnai műutat választottam, 19h-02.30-ig. Persze a Gugli, meg a fórumokból kiszűrt beszélgetésekből senki nem mondta, hogy pár kilométerrel előbb osztogatják a gulyást…! Úgyhogy csak egymással szemeztünk a túrázókkal és jóformán azok ettek hot dogot akik ismertek a G50-röl és nem ettek a gulyásból. Mivel senki nem tudta, hogy ott leszek, furcsán néztek, hogy mit keres egy őrült hot dogos, szemerkélő esőben, éjjel a Gerecse közepén. Kíváncsi lettem volna, hogy hányan néztek délibábnak, úgy 70 km után, fáradtan az éjszaka közepén. Szerencsére jött egy túrázó és míg ette a hot dogot addig felvilágosított, hogy ha jövőre esetleg mégis megpróbálom újra, akkor próbáljam ki a Bikavölgyet. Ő volt az Indexes fórum nevén "Asciimo" [az Iszinik 100 rendezője - a szerk. megj.]. Úgyhogy még egyszer köszönöm neki. Így tavaly már kiokosítva, index fórumra beregisztrálva, felkészülten érkeztem meg Bikavölgybe. Úgy hiszem jó döntés volt .

- Mit gondolsz a Kinizsi Százas túráról, illetve annak teljesítőiről?

- Egyrészt: fanatisták, őrültek, 50 után zombijárók, nem normálisak. Másrészt: fantasztikusak, elképesztők, kitartóak, hősök. Baromi nagyra becsülöm, aki elindul ezen a túrán, láttam, hogy mekkora hit és akarat kell hozzá, hogy valaki végig csinálja.

- Voltak érdekes élményeid, érdekes vásárlóid a Kinizsi Százason való hot dogozás alkalmával?

- Mikor hazajöttem, három napig meséltem a sztorikat, de most valahogy már összemosódnak az emlékek. Nem számoltam, hányan próbálták ki a szuper dönthető támlájú székemet, de nem kevesen. Asciimo közvetlen a hot dogos kocsi kerekének támaszkodva tanyázott, hogy minden karnyújtásnyira legyen. Volt aki meg sem állt, futtában kérte a jégkását ez nekem nagyon durva volt. Vicces figura kategóriában a nyakkendős vitte a pálmát. Végül sikerült jó cselekedettel zárnom az eseményt: egy Index fórumos túrázót (Fürge teknős) aki épp ott adta fel nálam, elhoztam Tatabányára. Összességében nagyon jól estek a pozitív visszajelzések a fórumokon, hízott a májam, pár hónapra feltöltődtem belőle.

- 2013-ban is ott leszel a Kinizsi Százason?

- Igen! Mindenképp! Szeretnék az idén két helyen megjelenni, az egyik ugyanúgy, mint tavaly a Bika völgy, úgy 15h-tól kb.20:30-ig. Majd gyors pakolás és átmennék a Vértestolnai műúthoz kb. 21:30-tól 03h-ig.

Frissítés: egy olvasó hozzászólásban tett javaslatára Zsolti módosított a terven: Kesztölcön 11-től 16 óráig lesz kapható a hot dog, Bika völgyben pedig 16:30-tól 23 óráig (lásd térkép).

Zsoltinak köszönöm az interjút, és sok sikert kívánok neki a munkájához. Blogja az amerikaihotdog.blogspot.hu címen olvasható, Facebook elérhetősége pedig: facebook.com/hotdogmen.tatabanya.

Kapcsolódó bejegyzések:
Interjú Foresterrel, a Kinizsi Százas "inges-nyakkendős" teljesítőjével
Interjú egy túratársammal, akinek sokat köszönhetek

3 megjegyzés:

  1. Szia! Csak egy javaslatom lenne. Négy Kinizsivel és számtalan egyébbel a táskámban szerintem érdemes volna meggondolni a Kesztölcre(33. km) kivonulást hot-dog kocsival. A Pilis mindig kicsit kifacsarja az embert,és sokaknak a gyomra egésznapos menetelés után már nem üzemel úgy,hogy bármit befogadjon.Szóval sokan lehet hogy elmennek gyakorlatilag a a hot-dog mellett,pedig 35 km-el hamarabb 54 km/h-val lapátolták volna az arcukba.Plusz,ott még áthalad a 40-es táv mezőnye is,és ellátás sincs,egészen addig a pontig.Szóval gondold meg! Potenciális hot-dog vásárlók:)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm az ötletet, felhívom rá Zsolti figyelmét.

    VálaszTörlés
  3. Köszi a javaslatot és meg is fogadom. Úgyhogy idén megváltoztatom a kitelepülést. Először megyek Kesztölcre 11h-16h-ig. Utána átmegyek Bikavölgybe kb. 16.30h-tól-23-h-ig.
    Térkép itt: www.goo.gl/maps/ezCE7

    VálaszTörlés