2012. november 1., csütörtök

Giga Túra Liga

A napokban neveztem a Giga Túra Ligára, mely a legalább 100 kilométeres teljesítménytúrák és terepfutóversenyek résztvevőit gyűjti, pontozza, sőt díjazza - bár ez utóbbira esélytelen vagyok, talán majd pár év múlva, ha lesz még ilyen lehetőség. Idén eddig öt, a Giga Túra Liga kritériumainak megfelelő túrán voltam (Kinizsi Százas, Mátra 115, Rockenbauer 130, Palóc Expedíció 100, BEAC Maxi 110), és ezzel eddig 750,2 pontot gyűjtöttem, míg a listát aktuálisan vezető Rudolf Istvánnak több mint 4000 pontja van, melyet 27 túrán szerzett. A közelgő Iszinik 100 sajnos nem jelent majd pontot a Ligában, mert a hossza "csupán" 99 kilométer.

A Giga Túra Ligát a Magyar Sportturisztikai Szövetség és a Magyarországi Kárpát Egyesület hozta létre, a fődíja pedig nem más, mint nevezés és útiköltség a Tor des Géants túrára / terepfutó versenyre Észak-Olaszországba, az Alpokba. Eddig azt hittem, hogy ennek a műfajnak az UTMB a csúcsa, de a Tor des Géants, avagy Óriások Futama még az UTMB-t is jócskán übereli: a táv 330 kilométer, a szintkülönbség pedig 24 ezer méter (ehhez képest az eddigi csúcsom, a 124 kilométeres és 6300 méter szintkülönbségű Mátra 115 egészen eltörpül).

Most keresgélve nem találom a forrást, de olyan statisztikát olvastam, mely szerint a Tor des Géants-hoz (ahogy más ilyen hosszútávú kihívásokhoz is) egyfajta érettség, élettapasztalat, önismeret, küzdeni tudás szükséges: a legfiatalabb teljesítő 24 éves volt, míg a legidősebb 70 feletti, az átlagéletkor pedig mintha 45 év körül lett volna a versenyen (kíváncsiságból kiszámoltam a Giga Túra Liga névsorában szereplők átlagéletkorát is, ott 41 az eredmény). Ezek szerint még - legalábbis a korom alapján - később, akár évtizedek múlva is lehet esélyem megdönteni az idei túrázási csúcsaimat. 

(A Giga Túra Liga pontjai máshogy számolódnak, mint a TTMR pontok: a megtett kilométerekhez hozzáadódik a méterben mért szintkülönbség századrésze, míg a TTMR-nél a szintkülönbség századrészét még be kell szorozni 1,5-tel.)

Kapcsolódó bejegyzés:
Idei túráim adatai és beszámolói

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése