2012. szeptember 23., vasárnap

Könnyű hétvégi kirándulások

Megpróbálván levetkezni TTMR-fetisizmusomat és kiszabadulni a legalább 100 kilométeres teljesítménytúrák és más extrém gyaloglatok bűvköréből, ezen a hétvégén két könnyű, pár órás kirándulást tettem a hegyekben. Most nem keresgéltem képességeim határait, nem próbáltam legyőzni önmagam, s egyetlen árva TTMR pontot sem gyűjtöttem. Ehelyett inkább szép és kényelmes sétákat tettem, hiszen az embert próbáló hosszútávú túrák miatt már csaknem elfelejtettem, milyen is egy kisebb kirándulás, amikor nem kell sietni és szenvedni, nem kell küzdeni a kilométerekkel gyakran egy teljes napon és éjszakán át a sikeres teljesítés érdekében.

Szombaton Greg Kapitánnyal gyalogoltunk húsz kilométert a Tatabánya 20 teljesítménytúra némileg módosított útvonalán, az eredeti, felsőgallai rajt helyett Szárligetről indulva. Érintettük Csákányospusztát, a körtvélyespusztai erdei temetőt, Szarvas-kutat és Vitányvár alját, miközben eszembe jutottak azok a régi kirándulások, melyeket édesapámmal tettem a környéken még kamaszkoromban.

Vasárnap Kovalik Andrásnak, a Kinizsi Százas rendezőjének és egyik létrehozójának vezetésével gyalogoltam a Börzsönyben, néhány túratársammal együtt. A közös verőcei indulásról lemaradtam, mert vonatkésés miatt nem értem el a csatlakozást, így egyedül sétáltam fel a Borbély-hegyre, ahol a pihenőnél (ez látható a képen) megkaptam az első bélyegzőt az Encián Emlékek igazoló füzetembe, melyet még a Kinizsi Százas itiner borítótervéért kaptam ajándékba, több más kedves apróság mellett. Borbély-hegyen egy kis pihenő következett, amíg a többi bélyegzőgyűjtőt is megvártuk, majd legyalogoltunk Magyarkútra (ahonnan a BEAC Maxi is indult két hete), majd pedig a kék jelzés egy régi, már csaknem feledésbe merült és napjainkban már jelzetlen útvonalán sétáltunk át Katalinpusztára.

Katalinpusztáról még elgyalogoltunk Rockenbauer Pál kopjafájához. Régóta terveztem meglátogatni azt a helyet (a Rockenbauer 130 teljesítésem óta pedig még inkább), mert foglalkoztat Rockenbauer Pál élete és tragikus halála, melyről most is több adalékot, háttérinformációt tudtam meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése