2012. augusztus 2., csütörtök

Gyűjtögető életmód: Teljesítménytúrázók Minősítési Rendszere

Szeretek gyűjtögetni, legyen szó akár takarékoskodásról, akár tárgyak vagy elvontabb dolgok felhalmozásáról, rendszerezéséről. Tizenévesen gyűjtöttem a sajtcímkéket, aztán az üdítős dobozokat, zsebszámológépeket, vagy épp a Kinizsi Százas teljesítéseket és a Balaton-átúszásokat. Több mint egy évtizeden át napi rendszerességgel vezettem naplót is, abban "gyűjtve a napokat", ahogy magamban emlegettem általában ezt a szokásomat. Sok kicsi sokra megy alapon pedig a hétköznapokban is szeretem gyűjtögetni a bevásárlások, gyorséttermi étkezések alkalmával a Smart és Supershop pontokat. De akár a blogom, blogjaim vezetése is felfogható ilyen gyűjtögetésként, hiszen halmozom a bejegyzéseket és örömmel gyűjtöm a látogatókat, olvasókat.

A Pásztó 50-en egyik túratársam, Áron mesélt a Teljesítménytúrázók Minősítési Rendszeréről (TTMR), és az ebben a rendszerben szerezhető pontokról, illetve a megfelelő számú pontokért kapható bronz, ezüst és arany fokozatról, jelvényről (a pontrendszer leírása itt olvasható). A dolog lényege nagyjából az, hogy egy adott naptári évben minden sikeresen teljesített túra annyi pontot ér, ahány kilométer a táv, plusz még a szintkülönbség is 100 méterenként másfél pontot jelent. A bronz fokozathoz 500 pontot kell szerezni, az ezüsthöz 1000-et, az aranyhoz pedig 2000-et.

Korábban volt olyan esztendő, hogy szinte csak a Kinizsi Százast teljesítettem és más szervezett túrán nem is vettem részt, idén azonban úgy alakult, hogy sok teljesítménytúrán ott voltam, és még tervezek is menni jó néhányra az év hátralévő részében, így elkezdett foglalkoztatni ez a pontgyűjtés. Most pedig ki is számolom a kalkulátorommal, hogy eddig hol tartok.

Idén az első sikeresen teljesített túrám (miután a Börzsöny éjszakai teljesítménytúrát feladni kényszerültem) a Mátrahegy volt, ahol 43 kilométert gyalogoltam (1922 méter szinttel), ez tehát 43 + 19 * 1,5 pont, azaz 71,5 pont. Ezután következett a Mátrabérc (55 km; 2741 m; 95,5 pont), a Gerecse 50 (48 km; 1345 m; 67,5 pont), a Pásztó 50 (51 km; 2050 m; 81 pont), a Sárga 70 (70 km; 2240 m; 103 pont), a Bükk 50 (52 km; 1550 m; 74,5 pont), a Kinizsi Százas (100 km; 2775 m; 140,5 pont), a Mátra 115 (124 km; 6374 m; 218,5 pont) és végül a legutóbbi túra, a Magas-Tátrai Barangolások (27 km; 1830 m; 54 pont). Ez eddig összesen 906 pont, tehát az ezüst fokozatot már majdnem elértem, az aranyig azonban még elég sokat kell gyalogolnom.

Kapcsolódó bejegyzések:
Tervezett túráim az év végéig
A Kinizsi Százas és a számok (és a pasaréti lelkész)

Tipp:
2012-es teljesítménytúráim (grafikonokkal, havi bontásban)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése