2012. február 3., péntek

Mezítláb a Kinizsi Százason?

Ma olvastam egy cikkben a Sport Gézán, hogy egy nyolcfős dél-afrikai társaság megmászta a Kilimandzsárót. Ami a dolgot különlegessé teszi, hogy ezt mindannyian mezítláb tették. Bakancs ill. túracipő, drága túrazokni nélkül jutottak fel az 5895 méter magas Uhuru-csúcsra, mely Afrika legmagasabb pontja. Bár mindössze 320 kilométerre van az egyenlítőtől, tengerszint feletti magassága miatt a csúcsot hósapka borítja. A társaság öt nap alatt tette meg az utat, de előtte hónapokig edzették, keményítették a talpukat mezítlábas futással, túrázással.

Az extrém túrát egy mezítlábas sportolókat összefogó szervezet, a Barefoot Impi szervezte (Impi volt a neve Shaka király zulu hadseregének, melynek harcosai szandál helyett mezítláb gyalogoltak, hogy gyorsabban haladjanak; naponta akár 80 kilométert és megtettek sziklás, köves terepen - ezt is a cikkben olvastam).

A Kilimandzsárót megmászó társaság és a legendás zulu harcosok teljesítménye elgondolkodtatott: lehetséges, hogy a Kinizsi Százas is teljesíthető mezítláb? A válasz bizonyára igen, a kérdés csak az, hogy vállalkozik-e majd erre egyszer valaki. Én felvettem a képzeletbeli "ha ezt megtenném, nagyon büszke lennék magamra, és úgy érezném, hogy elértem valami különlegeset az életben" listámra, de mielőtt belevágnék - ha egyáltalán belevágok valaha is -, még nagyon sokat kell erősödnöm testileg és lelkileg; hiszen még a Kinizsi Százas futva teljesítése vagy egy "egyszerű" Iszinik 100 is előttem áll.

(Kiegészítés: úgy látom, hogy nem én vagyok az első, akinek ez eszébe jutott; 2009-ben egy bizonyos Oscar9 felhasználónevű fórumozó gondolkodott el azon, hogy mezítláb teljesíti a Kinizsi Százast; nem tudom, végül megvalósította-e.)

Kapcsolódó bejegyzések:
Építeni
A Kinizsi Százas és a personal branding
Márkatörténet rovat: a Vibram talp
Beszélgetés a mezítláb túrázó sráccal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése